19 t/m 22 april, Lion Farm, Bungeejumpen Capetown - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Susan Poeder - WaarBenJij.nu 19 t/m 22 april, Lion Farm, Bungeejumpen Capetown - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Susan Poeder - WaarBenJij.nu

19 t/m 22 april, Lion Farm, Bungeejumpen Capetown

Door: suzy

Blijf op de hoogte en volg Susan

22 April 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

foto's zet ik heel misschien op hyves duurt zo gruwelijk lang...

http://sushi19.hyves.nl/album/39221777/Zuid_Afrika_2009/15dFImOw/

19 april april 2009

Vrijdag 17 april: ‘sochtends om 9 uur mijn wekker gezet maar was natuurlijk al om 7 uur klaar wakker (was om 3 uur pas in slaap gevallen). Op van de zenuwen maar onder de douche gesprongen ter mogelijke ontspanning, maar helaas. De zenuwen hebben echt serieus tot landing in Pe door mn lijf heen gegierd, heel erg vermoeiend.
Om iets voor 1 stond mama voor de deur en zijn we metteen naar t station gegaan. Om 10 over 1 was Aly er ook en stapten we de rechtstreekse trein naar Schiphol in.
We waren er al om half 4 maar kon pas om 16:30 inchecken. Nadat we ingechecked hadden nog maar even gegeten bij de burgerking. Zoals gewoonlijk ging eten niet echt, maar moest toch een bodem hebben. Om 19:10 ging mijn vliegtuig en uiteindelijk om 18:20 besloten om toch maar door het poortje heen te gaan want alleen passagiers konden vanaf daar verder. Van de zenuwen moest ik gewoon huilen en na een wazig afscheid van mama en Aly ben ik doorgelopen. Maar goed ook want mijn D-gate was echt 20 minuten lopen.

De vlucht naar Londen Heathrow ging erg vlot. In Londen was het weer niet zo best, en zijn dwars door een dikke onweersbui gevlogen wat voor turbulentie zorgde waar zelfs de stuwards bang van werden. Niks aan de hand, gewoon blijven lachen! Aangekomen in Londen de tweede paspoort controle, en werd zo goed als helemaal uitgekleed bij de controle. Daarna moest ik met een treintje naar de andere kant van de Terminal. Naar Londen zat ik bij t raam, maar nu had ik voor een plaats gekozen bij t gangpad. Wel relaxt want de plaats naast mij was leeg waar ik dus mooi mijn benen kwijt kon om te slapen. Nog voor vertrek werd er iets omgeroepen: “ladies and gentelman, we have an announcement to make. Is there anyone in the plane who lost a red/pink sports jacket with the line “vintage” on it?”
Ja.. van wie was die.. tuurlijk van mij!! Heulemaal vergeten in London waar we moesten wachten. Eerste rampscenario... De vlucht duurte maarliefst 11 uur. Na een voedzame vliegtuigmaaltijd lasagna maar een film gekeken en een serie van the simpsons. Daarna in slaap gevallen, maar een een of andere troela zat achter mij de hele tijd met r knie in mn rugleuning te porren.. sterf...

Zaterdag 18 april inmiddels: Eenmaal aangekomen in Johannesburg na een half uur vertraging begon de stress helemaal te komen. In Amsterdam werd er gezegd: Je koffer wordt rechtstreeks naar PE gestuurd maar gaat eerst naar Jo’burg voor herindificatie. Ja maar, dan is t toch ook niet rechtstreeks?
Ik kon maar een kant op en dat was naar de baggage reclaim waar ook nog eens een rij stond van 3 kwartier. En Erik was nog nergens te bekennen. In de rij was het al 10:15 en mn vlucht ging al om 11:00!! Na dat ik door de paspoort controle heen was moest ik dus mijn koffer ophalen. 10 banden en had geen idee welke band ik moest hebben. Met een gil zag ik mijn koffer. What a releavement!! Daarna kon ik maar 1 kant op, de exit. En vanaf daar wist ik t echt niet meer wat een klote vliegveld zeg. Staat niks aangegeven. Dus ik zon mannetje aan de mouw getrokken, voor 20 rand (is minder dan 2 euro). Echt een heel tof gastje. Sjouwt met je koffer precies waar je heen moet en vond t helemaal geweldig dat ik heeeeelemaal uit Holland kwam! Bij het inchecken gezegd dat ik op een vriend van mij stond te wachten. Hij zou zoizo later aankomen dan ik maar zijn vliegtuig had ook nog eens vertraging dus dat werd rennen!!! Maar gelukkig kon ik erik ook inchecken en kreeg zijn boarding pass. Nadat ik naar mijn gate werd gestuurd heb ik mijn mannetje ( whahaha) op erik afgestuurd met een bordje met zijn naam erop. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen want ons laatste vliegtuig had ook nog eens vertraging. Tijdens mijn lunch ben ik in slaap gevallen en toen ik wakker werd was mijn eten weg :S

En om 13:15 was het eindelijk zo ver, de aankomst in PE! Erik, tattoo erik, Bram en Nick stonden al te wachten achter t raam. Maar na een slopende 20 minuten wachten kwamen eindelijk onze koffers eraan!! Die van mij natuurlijk als laatste.

Met een Chevy en een chico 6 mensen waarvan 3 erik heten, metteen doorgereden naar Jeffreys Bay waar onze eerste accomodatie ligt. Na een aantal geweldige acties van nick met de auto (de auto 3 keer aflaten slaan, en rechts over de rotonde gaan ipv. Links) kwamen we aan in Island Vibe; een backpacker voor 12 eu pp.pn. maar super leuk! Een eigen kamer met uitzicht op zee, maar heel apart de badkamer is open zeg maar dus heerlijk meegenieten als je op de wc zit..

Na even bijkomen zijn Nick en ik uit eten gegaan. Echt een very classy restaurant, 3 fat fish heet t. Als voorgerecht sushi gedeeld, en als hoofd had ik tagliatelle met mosselen en garnalen en nick had iets met kip-curry. Met drinken erbij waren we denk ik 13 euro PP kwijt en t zag er echt mooi uit, kan Churchill nog wat van leren!

Zondag 19 april: na een klein beetje hoofdpijn van de champagne van gisteravond worden we wakker met een heerlijk uitzicht en prachtig weer. Vandaag zijn we naar Lion Farm geweest vlakbij PE, dus we moesten een stukje terug rijden. Hier heb ik de eerste wilde dieren gezien, giraffes, zebra’s, blesbok en leeuwen natuurlijk. Voor 50 rand mocht je met de leeuwenwelpjes spelen. Dit was best gaaf maar ook best eng. Die beesten waren 4 maanden oud maar al zo sterk! Wij kwamen bij 3 welpjes waarvan 1 metteen mn arm al gegrepen had wat een flinke schram heeft gegeven maar was t waard!! Na een paar uurtjes hadden we t al wel weer gezien en zijn we terug gereden. Voor morgen: Bungeejumpen!!!! Eindelijk! 216 m aan een stuk elastiek heerlijk :P We gaan overnachten in Tsikikamma, een van de vele sanparks (south african netional parks)

20 april 2009

Nadat we gister naar de Lion Farm zijn geweest moesten we natuurlijk nog eten. Na een heerlijk dutje in de auto en een diepgaand gesprek met tattoo Erik, hadden Nick en Bram boodschappen gedaan voor onze heuze eerste braai (een afrikaanse BBQ), met een heerlijk veel te zoete rosé. Daarna zijn we vrij vroeg gaan slapen want de volgende dag moesten we voor 10 uur uit onze kamer zijn en zouden we naar Tsiskikamma gaan (weet nog steeds niet hoe je dat schrijft)

Joepieeeeee! Vandaag bungeejumpen! Het weer begon goed vandaag! Zonnetje, en ff langsrijden bij de Superspar (zo heet dat hier ) Al het eten word hier super gezoet, dus de croissantjes smaken ook eerder naar suiker met brood. Na nog meer rotzooi voer (chips, koekjes, energydrink) te hebben ingeslagen vertrekken we vandaag naar de Bloukrans. Net voorbij Jeffreys Bay begint het zo hard te regenen dat we ons afvragen of we vandaag wel onze sprong kunnen gaan maken. Vlak bij Tsiskikamma nog even tanken maar t weer word niet beter. Een of ander vaag gastje zegt dat t zo zou blijven regenen tot donderdag. Ben je op vakantie leuk hoor... Dus mijn humeur was echt crappy want had zo uitgekeken naar t springen. Na de tank de tank vol zat wouden we toch even kijken bij de Bloukrans hoe hoog dat ding nou was. 3e geweldige actie van nick: nick je moet deze afslag hebben. Ja ja komt goed, antwoord nick... om vervolgens gewoon rechtdoor te gaan en weer 3 km te ver zijn en bij de tolweg aankomen richting George. Daar zijn we omgekeerd en zonder dat we t eigelijk door hadden waren we al over de Bloukrans heen gereden. Maar wat een uitzicht. En opeens een wonder geschied: opklaring! Dus Bram metteen de Eriks opbellen (alle 3 de eriks in 1 auto geweldig!) dat we toch de sprong gingen wagen (letterlijk en figuurlijk).

Na deze keer wel de juiste afslag hebben genomen parkeren we de auto bij Face Adrenalin en nu pas zie je t uitzicht op de brug en de zenuwen gieren door mn lijf!! Erik begint ook al te stuiteren van gekheid en je zweept mekaar echt op daar! Na me te hebben ingeschreven, 2x naar de wc ben geweest, en in een safety jacket word gehezen gaan we dan eindelijk naar de brug toe. Nick, en Lange Erik zijn niet wezen springen maar gingen wel mee de brug op. Je moet over een gammel zij-bruggetje lopen om bij de top te komen (laat nog wel zien op de foto’s) en tis echt freaky als je naar beneden kijkt. Als je daar eenmaal bent dan is je maag inmiddels 180 graden gedraaid, en de house muziek zweept je nog meer op!! 216 m damn... Je hebt geen idee wanneer je aan de beurt bent ,want word ongeveer op gewicht gedaan. Ik dus als een van de laatste want ik was de lichtste. Dan word je naar voren gevraagd voor je laatste safety check. Die banden die om je kuiten heen gaan zitten vrij strak, maar na wat getrek waren ze afgezakt naar mn enkels! what the hell ik vond t echt doodeng. Ik heb ook de dvd gekocht en de foto’s (betaal je een slordige 20 eu voor maar moest gewoon bewijs materiaal hebben!!)

Dan moet je met je tenen over t randje gaan staan en vanaf daar besef je eigelijk niet zo goed wat er allemaal gebeurd. Voordat je ook maar de kans hebt om te twijfelen word er al in je oor geschreeuwd: 5,4,3,2,1 BUNGEEEEE!! En als een gek spring ik 3 meter naar voren en je gaat met een gang van 120, oplopend tot 160 km per uur naar beneden. WHAT A RUSH! Ik vind niet snel iets eng maar dit.. holy fuck!!! T bloed stijgt als een malle naar je hoofd en je stuiterd eerst nog een paar keer heftig terug. Als je daar dan nog wat nahangt wil je toch wel dat dat mannetje snel naar beneden komt om je op te takelen. Eenmaal weer boven shake ik nog een half uur na. Daarna nog even gechilled met een stel dat ook heeft gesprongen, waren op een roadtrip van Jo’burg naar Capetown. Daarna zijn we naar onze accomodatie gereden waar we vanavond overnachten. Onderweg vlak voor de snel weg zien we ineens een groep bavianen!! Ik wou nog een foto maken maar Erik rijd er weer met zn dikke hasses in zn Chico voor :S sterf..

De kamer die we vanaaf hebben is really basic, but so african style. Helemaal geweldig. Vanaaf eten we hier, chicken stew with vegetables and beer bread geen idee maar klinkt goed want ik heb honger!!
Ze zeiden dat ze hier internet hadden dus zal zo even kijken hoe of wat. Ik wil wel mn verhaaltjes kunnen posten anders krijgen jullie alles in 1x en dan ben je wel even zoet met t lezen...

Wat we morgen gaan doen geen idee. Volgens mij naar Plettenberg Bay, daarna volgt Knysna. Lion Farm en t Bungeejumpen was only the beginning!! The adventure actually starts here...

See you soon guys!



Dinsdag 21 april
Ok waar was ik gebleven... Oh ja Tsitsikamma! We konden gisteravond voor minder dan 7 euro eten bij onze logde. Daarna hebben we nog even wat gedronken in de bar bij ons en vrij vroeg gaan slapen. Vanmorgen op tijd wakker, want Nick en Ik hebben de Canopy-tour gedaan. Ik weet niet meer precies wat t was, maar t had iets te maken met de hoogte van de bomen. Je gaat dus met een soort kabelbaan van boom tot boom en de langste was zelfs 91 meter, echt heel gaaf!! De rest had de tour al eerder gedaan en die gingen de rivier op met rubberbanden ofzo, maar was mij te koud vandaag dus wij zijn voor de Canopy gegaan.

Na de canopy nog heerlijk wezen relaxen in de hangmat wachten tot de rest terug was en daarna zouden we weer met de auto verder naar Hartenbos. Hier zouden we een cottage hebben... Maar dat was blijkbaar niet zo! Nick had iets geboekt, maar was iets mis gegaan want ze had ons ergens geboekt 100 km terug!! Daar hadden we geen zin want we hadden er al 250 km erop zitten. Het was inmiddels 17:00 en we moesten dus nog lastminute iets gaan zoeken. We zijn nog 1 km doorgereden en zijn in Mosselbay op zoek gegaan. Je hebt hier zon bijbel voor de backpackers; coast to coast. Hierin staan alle plaatsen met backpackers, prijzen en locaties, Ideaal!! Binnen 30 minuten hadden we t al gevonden. Ik was al bereid 2 euro neer te tellen voor een half uurtje internet om mn story te posten, maar nu is de bar dus ineens dicht morgen dan maar. Net bij een één of ander gare steakhouse wezen eten, maar voor 10 euro pp waren we al klaar, heerlijk goedkoop hier.

Nou, we gaan nu nog even debatteren over wat we morgen gaan doen.

22 april.
Na een heerlijke nacht en een lekker weertje vanmorgen zijn we vertrokken richting Cape Town. Onderweg zouden we nog naar t zuidelijkste puntje van Zuid Afrika. Als je de Garden Route volgt dan kom je op een gegeven moment 100 km land inwaarts te zitten, dus we moesten nog een aardig stukje tuffen om daar te komen. Na daar een paar fotootjes gemaakt te hebben gingen we weer terug, en tattoo erik was er heilig van overtuigd dat we nog VOOR bredastad links moesten, en na 30 km kwamen we in een stad wat doodliep! :|
uiteindelijk dus 60 km omgereden, en dan is het nog weer 100 km tot de bewoonde wereld. echt niemand op de weg, gangetje van 150 op zn top op 170 km per uur cruisen en na een uur zie je nog niemand!! :|

finally aangekomen in Cape Town!! What a vieuw, what a city. Ik besef t nog steeds niet... zo mooi hier..

Nou lang verhaal.. hope you enjoyed it. ben zo ook wel zat van t typen.

love you and speek you sooN!!



  • 23 April 2009 - 06:42

    Wouter:

    Yeah! klinkt goed

  • 23 April 2009 - 12:59

    Oma:

    ik ovnd het heel leuk, dat je het daar zo veel plezier hebt. En ik vind het heel mooi hoe je het allemaal weet te vertellen. ik kan niet wachten tot het volgende verhaal.
    Kusjes oma

  • 23 April 2009 - 19:48

    Rosanne:

    Gewelidg suuuuus!
    wat een ervaringen.
    ik ben blij voor jou!
    liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 7110

Voorgaande reizen:

18 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

A new adventure

17 April 2009 - 03 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: