de grote schoonmaak, de terugblik en het besef - Reisverslag uit Assen, Nederland van Susan Poeder - WaarBenJij.nu de grote schoonmaak, de terugblik en het besef - Reisverslag uit Assen, Nederland van Susan Poeder - WaarBenJij.nu

de grote schoonmaak, de terugblik en het besef

Door: suzy

Blijf op de hoogte en volg Susan

15 Mei 2009 | Nederland, Assen

vrijdag, 15 mei 2009
tijd: 02:33

Er is maar 1 iemand op deze aardkloot die dit soort acties uit haalt. Midden in de nacht gaan schoonmaken en opruimen als een malle. ik ben nu 1 1/2 week weer terug in Nederland, en tot een uur geleden lag mijn koffer nog steeds in de kamer met spullen van de grote reis erin. Mijn kamer was opgeruimd voordat ik vertrok, zodat ik in een frisse kamer zou terug keren. Metteen de eerste dag Kim op bezoek, en natuurlijk in alle opwinding foto's laten zien aan vrienden en famillie de opvolgende dagen.

Vannacht kwam ik thuis van werken, en viel me nu pas op hoe zo'n chaos t was. Logisch dat studeren voor geen meter wou! Ik kon nergens even lekker zitten: overal troep. Ben eigelijk ook niet echt lekker gaan zitten maar metteen begonnen met opruimen. De posters en een aantal foto's van Afrika bekeken en volgens mij begin ik t NU pas te beseffen allemaal. Vooral op t moment dat ik de TV aandeed... Want ik besefte me dat sinds ik weer terug ben, nog geen 1 keer de TV heb aangezet! Zo maf.. Heb dus al een maand lang geen TV gekeken.. Ik kwam er dus achter dat er allemaal losse snoeren nog lagen, want had mijn dvd speler aan een zeker iemand uitgeleend toen ik op reis was

Nu hangt er een mooie grote kaart van Zuid Afrika aan de muur, met rood de lijnen aangegeven van de route die we hebben gereden. Wat fotootjes er om heen en mn certificaten van de Bungee en de Canopy tour.

NU ben ik weer thuis, NU besef ik waar ik ben geweest, en NU kan ik weer verder gaan. Ik wist dat dit een hele onderneming zou zijn, maar zo intens.. Het heeft zeker wat achtergelaten bij mij. Qua geld had ik al 3 keer mijn rijbewijs kunnen halen, maar maak 100x liever zo'n reis als deze. Want zo'n ervaring pakt niemand je meer af. Van begin tot eind maak je mee in een soort roes. Als je in t vliegtuig zit, en op je schermpje ziet dat je net de evenaar over vliegt... Wanneer je met je autootje door een township heen rijd.. Of wanneer je uit eten gaat, en bedenkt dat wat je op je bord hebt liggen de serveerster minstens 3 dagen voor moet werken...

De grote schoonmaak is klaar. Wat zijn we toch materialistisch met ons luxe leventje. 16 dagen Afrika, en je mist je TV niet eens meer..

Ciao...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 7107

Voorgaande reizen:

18 Juli 2011 - 18 Augustus 2011

A new adventure

17 April 2009 - 03 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: